Ida-Dahari_logo_horizental_grey

עיצוב המשרד הביתי

עצמאיים במקצועות חופשיים או פרילנסרים עובדים ברוב המקרים מהבית מטעמים של חסכון בהוצאות עלות השכרת משרד.

בד"כ נעשה שימוש בחדר פנוי בבית או בשולחן עבודה נוסף בחדר שכבר נמצא בשימוש אחר.

הגדרת אזור העבודה בבית מחייב מחשבה ותכנון על מנת לקיים סביבת עבודה נכונה ותומכת, כזו שתייצר מוטיבציה והשראה על בעל העסק.

במקרים רבים אני נוכחת בבעלי עסקים שמשתמשים בשולחן הישן של הילד שהתגייס או באיסוף ציוד ישן מאלו שאינם זקוקים, אוסף של רהיטים שאינם יוצרים חזות של משרד אמיתי אלה משהו "זמני", ובסופו של יום מוצאים את עצמם מטיילים עם המחשב הנייד בין המשרד המאולתר ובין פינת האוכל או הסלון.  למה ? כי לא נעים לשבת שם הרבה שעות, המקום לא מעורר השראה , בד"כ גם מבולגן מאוד ולכן יוצר חוסר שקט.

האם הייתם מסכימים לעבוד כשכירים במשרד שמורכב משאריות ונראה זמני ? כנראה שמקום כזה לא היה אטרקטיבי ולא יוצר מחוייבות לעבודה.

אם כן, מדוע כבעל עסק איננו מתייחסים ברצינות למשרד הביתי שלנו ? הרי אנו מבלים שם שעות מרובות ואמורים ליצור לעצמנו הרבה ערך מוסף מאותו חלל עבודה. 

כן, גם משרד ביתי הוא חלל עבודה לכל דבר ועניין ואלו העובדים מהבית ישפרו  משמעותית את איכות העבודה והנאתם מהעיסוק בה אם יקדישו מעט לשיפור הגדרת אזור העבודה בצורה נכונה.

מאיפה מתחילים ? קודם כל הגדרת המרחב הנדרש לנו לעבודה –

​האם רק שולחן עבודה מספיק או שאנו נזקקים למקום אחסון (קלסרים, חומרים, ציוד).

ישנם פתרונות זולים ומגוונים לאחסון . ממליצה גם להוסיף קצת צבע. 

השקיעו בכסא טוב. אתם יושבים שעות רבות מול המחשב או מול שולחן העבודה – יש חשיבות רבה לתנועה וליציבה נכונה. 

​ארגנו את הציוד – עפרונות וטושים בכוסות או מעמדים, ניירת בקלסרים, הקפידו שיהיה פח אשפה נגיש, מנורת שולחן או תאורה נכונה מאוד חשובה.

אם יש לכם קיר מכוער בחדר – כסו אותו בטפט או בוילון. 

אם החדר משמש גם כ "חדר כביסה" או "חדר מחסן" הקפידו להגדיר את אזור העבודה כך שיהיה תמיד נקי ומסודר ולא ייתן הרגשה של אני עובד מהמחסן. 

לסיום טיפ קטן – שימו לפחות עציץ קטן אחד במשרד. אם אין מקום על הרצפה מקמו עציצונים קטנים של קקטוסים על מדף תלוי או אחד על השולחן.

לצמחיה טבעית יש השפעה חיובית על מצב הרוח שלנו והם תמיד משפרי אוירה.

שתפו:

מאמרים אחרונים