Ida-Dahari_logo_horizental_grey

ניהול פרויקט והפחד מהלא נודע

הרבה יותר קל לנו לקבל החלטות (אפילו אם הן קשות) כאשר אנחנו יודעים מה תהיה התוצאה הסופית.

הפחד האמיתי הוא מהלא נודע !

וירוס הקורונה העולמי גרם להרבה עסקים במשק לעצור במקום. מעבר להנחיות של משרד הבריאות והממשלה על הגבלות בתנועה ובפעילות , העצירה היא גם מנטלית. החשש מאי הוודאות משתק אותנו. הרבה יותר קל לנו להתמודד כשאנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים, ואת השלבים בתהליך. זו הסיבה שבצמתים רבות בחיינו אנחנו בוחרים לא להחליט או נמנעים מלעשות צעדים דרסטיים מדיי מהחשש שסוף הדרך איננו מוגדר או ידוע.

איפה זה פוגש את השוק ?

פעמים רבות אני פוגשת מנהלי מפעלים או חברות שרוצים מאוד לצאת לשיפוץ מאסיבי אבל חוששים. אפילו שהם יודעים שממש צריך… והגיע הזמן…. הם כל הזמן דוחים את היציאה לפרויקט. אז ממה בעצם פוחדים ? מהלא נודע….. מחוסר הוודאות. לאורך השנים עבודתי עם ארגונים גדולים זיהיתי 3 חששות עיקריים שעולים שוב ושוב בשיחות.

ניהול פרויקט והפחד מהלא נודע
חדר מחשבים בריחאניה

כמה יעלה השיפוץ ? האם אנחנו יודעים בוודאות את מסגרת התקציב?

זה לא נכון ש"אין תקציב" – חברות רבות מכניסות סעיפי השקעה בתשתיות בעת בניית התקציב השנתי ויש כסף ייעודי למטרות בדיוק כאלו. אז איפה הבעיה ? כאשר רוצים להניע פרויקט גדול לא ממש יודעים כמה באמת זה יעלה. אפילו אם יש הערכה אינטואיטיבית , חוששים לצאת לדרך ולגלות באמצע שחרגנו מהתקציב ואי אפשר לסיים כראוי.

ברב המקרים כשאני בונה כתב כמויות לאומדן ראשוני ומסגרת תקציב לפרויקט מסתבר שהרבה יותר פשוט לאשר את הפרויקט וצאת לדרך.

  • כי אז מאוד ברור מה טווחי העלויות , והתקציב לא מבוסס על ניחושי בטן.
  • אפשר להגדיר תקציב יעודי ולקבל אישור ממחלקת הכספים
  • ברור מאוד ממה בנויים סעיפי העלויות וקל להחליט על סדרי עדיפויות.

כמה זמן יקח השיפוץ ?

לא מעט חששות עולות משיפוץ שעלול להשבית את המפעל או המשרדים,
לעיתים מדובר בשיפוץ חדר האוכל ,וגם פה יש חשש להתארגנות לוגיסטית בזמן השבתת המקום. כאשר יוצאים לפרויקט שיפוץ במקום שעובד (ולא העתקה של פעילות למקום חדש). התכנון שאני בונה הוא לפי שלבי ביצוע מאוד מדויקים כך שזמן השבתת העבודה הוא מינימלי ככל שניתן.

לדוגמא –

  • פריטי נגרות בהתאמה או רכש יעודי נעשים לפני יציאה לפרויקט כך שבשעת ה "ש" אין לנו עיכובים מיותרים על פריטים שמעכבים את העבודה ואת הביצוע.
  • אפשר להגדיר שעות שבהן יש פחות פעילות במתחם (כמו אחה"צ או סופי שבוע) כייעודיים לעבודות שמצריכות השבתה של חשמל או תשתיות אינסטלציה וריצוף.

מפחדים משיפוץ זולל משאבים ?

מנהלים רבים דוחים את ההחלטה לצאת לפרויקט מכיון שהם מאוד עסוקים ומפחדים להישאב להתעסקות בפרטים הקטנים וניהול הפרויקט. "אין לי זמן להתעסק עם כל בעלי המקצוע" זה משפט שאני שומעת ברב המקרים. הירגעו , אני יודעת לנהל את הפרויקט מול בעלי המקצוע כך שאתם לגמרי פנויים להמשיך בעבודתכם. כן, בשלבים הראשונים של הפרויקט אנחנו נפגשים מספר פעמים כדי להגיע לתכנית מוסכמת ולסגור את פרטי היציאה לפרויקט, אבל גם בפגישות האלו אני מגיעה מאוד מסודרת ומדויקת כדי שהמפגש יהיה ממוקד וענייני. המטרה שלי כמעצבת היא לעשות את עבודת הסורסינג, הסינון של החומרים, הסינון של הספקים, ובעצם הנגשה של האפשרויות הסופיות לכדי שלב ההחלטות. לכם כלקוחות שלי נשאר רק להחליט > לאשר יציאה לפרויקט > להינות מהתוצאה הסופית.

ועכשיו שפיזרנו את הערפל , ואת חוסר הוודאות –
הכי קל לקבל החלטה ולצאת לדרך לקראת שידרוג סביבת העבודה שלכם.

ואם אתם רוצים להיות עוד יותר בטוחים – אני מציעה שירות של יעוץ לפני יציאה לפרויקט

פגישה שתעזור לכם לפזר את אי הוודאות ולקבל מיקוד ראשוני לגבי היתכנות הפרויקט
מבחינת התוכניות, הערכה של אומדן עלויות , תכנון זמן ראשוני.

לפרטים נוספים צרו קשר ואשמח להיפגש ולהפיג את החששות.

שתפו:

מאמרים אחרונים