Ida-Dahari_logo_horizental_grey

כלכלה מקומית זה גם בצפון

לפני כחודש ישבתי לכוס קפה עם חברה שהיא גם מאמנת ויועצת עסקית.

סיפרתי לה על האתגרים בשיווק העסק החדש שלי, אזור הצפון המנומנם משהו, המודעות לעסק מעוצב כראוי ובכלל הנכונות לקחת מעצבת פנים בתשלום הם בגישת "רק של הבזבזנים".

ואז היא אמרה לי משפט כזה …. "מותק, תתחילי לרדת דרומה. עסקים טובים יש במרכז".

מה לומר , הרגשתי טוויסט לא נעים בבטן. לגמתי לי מהקפה בשתיקה והנהנתי בראש , הרי היא יועצת עסקית אז בטח היא יודעת….

אבל משהו במה שהיא אמרה לא נתן לי מנוח. ניסיתי לגרש את המשפט הזה מהראש, חזרתי הביתה, הכנתי צהרים לילדים, אפילו יזמתי במיוחד ועשיתי עוגה (קצת מסובכת ….כזו שלוקחת הרבה זמן).

אבל בלילה, כשאי אפשר לגרש את המחשבות באופן יזום הן צצו שוב.

האם זו באמת הגישה ??? שהעסקים הטובים הם במרכז ? שוב נפלנו לתוך המלכודת של "מדינת תל אביב" ? ושלא נדבר על פערי המחירים והתמורה לעבודה בין המרכז לצפון. זה כבר לפוסט אחר.

אז נכון, אני מודה שאם הייתי מחפשת פרויקטים בתל אביב לא היתה לי בעיה למצוא. אפילו לא הייתי צריכה כנראה להמציא את הבידול , התכנית העסקית, כל ה SWOT אלא פשוט עושה כמה טלפונים לכמה ידידים במרכז ומשם זה היה מתגלגל.

אבל אם כן, אז איפה המקום שלנו ? הרי בחרנו לגור פה בצפון בגלל כל האיכויות שיש פה – אויר, נוף, קהילתיות, חינוך, ערכים, אהבת המדינה. ומה עם הפרנסה ? האם לנצח נהיה שבויים בגלגל הזה של עסקים ופרנסה זה דרומה ? ומה יהיה עם ילדינו ? האם נוכל להנחיל להם המשכיות במקום הנפלא הזה ?

מסרבת ! קמתי בבוקר עם אנרגיות חדשות – אני לא מוותרת על הצפון. כנראה שאצטרך להילחם חזק יותר או ביצירתיות אבל אני כן רוצה שגם ילדיי אחריי יזכו לקיים את עצמם בכבוד בצפון.

מאז אני בעיקר חוקרת ולומדת, כי כזו אני , מחפשת וקוראת בשקיקה כל מה שאפשר ונעשה על כלכלה מקומית מקיימת. משתתפת בכנסים, פורומים, מגבשת מחשבות.

מבינה שזה הזמן להניע – להניע את עצמנו בעלי העסקים באזור שלנו על מנת לצאת מהקופסא ולצאת מהשגרה וליצור לעצמנו מציאות אחרת של יציבות כלכלה מקומית, של חוסן אישי ומקצועי, של מרחב ביקושים והזדמנויות לכל מי שגר פה. יש כל כך הרבה מיזמים וגופים שפועלים באזור ויוכלו לקדם אותנו צריך פשוט לעזור להם לעזור לנו.

עוד ייצא מזה משהו, חכו !

שתפו:

מאמרים אחרונים